JAG SAKNAR DET JAG SAKNAR DET


Det är endast de här minnena jag krampaktigt kommer få hålla kvar vid under hösten/vintern/våren tills jag kommer dit nästa gång. Vilket jag innerligt hoppas blir nästa sommar. Jag känner mig mer död än levande när jag tänker tillbaka på hur lätt allting var där nere. Det är med tårar i ögonen jag längtar tillbaka så jag nästan vill skrika, ångesten är för stor. Fast jag vet ju bättre än att börja gråta, det kommer definitivt inte få mig dit snabbare. Allting jag gör nu känns ovärt, alla personer jag träffar nu känns ovärda. Jävla Sverige alltså, ingenting är fan bra med detta landet. Vi har ABBA, kaviar, Zlatan och äcklig sill som jag inte ens har smakat på i hela mitt liv. Ta mig tillbaka till Kebabens land, där natten är mer levande än dagen, där hat inte finns, där det finns kärlek i överflöd. Ta mig tillbaka.

Skrivet 05:28 2010/06/23 Morgonen jag kommit hem från Alanya..

"Hola bloggen! Galna blondinen är hemma igen, efter sitt livs äventyr. Nejdå, men mitt livs resa ivarefall, många nya experiences. Beachparty som i O.C. Massa roliga nattklubbar, svenskar med galen humor, turkar som man vill skjuta, turkar man vill pussa(ha-ha), flyta ut på en luftmadrass utan luft och bikniöverdel, se Alanyas klubbar ligga som ett pärlband längs hamnen uppifrån en utsiktsplats vid en 5000 år gammal Moské. Kommer sakna lägenheten som efter 5 min blev min och Linns andra hem, poolen och dom snälla turkarna från hotellet, skåningarna som spydde ner toan, mystiska killen från Lund och dansa-på-bardisken-kompisarna på The Doors, höra Linus sjunga med i varenda låt och Max sitta och diskutera allt mellan himmel och jord bara för att. Och efter ett "tår"fyllt farväl till Alanya så steg vi på bussen, trötta efter nattens bravader. Klockan 02:40 svensktid landade planet på Arlanda, och där stod min älskade mor och syster och väntade på mig! Blev mycket glad av att se dom, men så såg jag att Jenny var snäppet brunare än mig.. w/e så fixade jag nyss lite Turkiskt te till mig och Jenny och nu sitter vi här och kan inte sova, ska åka och väcka Empo med moppen vid 8, hoppas hon är vaken och att man inte kommer och stör! Sen när A har slutat så ska jag möta upp henne, älskade vännen."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0