I WOULD HAVE BEEN A GROUPIE IF I GROWN UP AT THE 60'S


Sedan jag började läsa boken "I'm with the band - Confessions of a Groupie" skriven av Pamela Des Barres som levde som en tvättäkta groupe i 60- och 70-talets Hollywood, har jag blivit mer och mer fascinerad av hennes livsstil. I boken berättar hon ALLT om hur det var att vara en del av Rock n' Roll-erat. Hennes mentor var Frank Zappa och under de tio åren delade hon säng med bl.a. Mick Jagger (The Rolling Stones), Jimmy Page (The Doors), Keith Moon, Jim Morrison (Led Zeppelin). Har haft mina små 60-tals svängar i musikväg men nu inser jag hur mycket jag själv skulle velat upplevt erat. Läs boken för fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0