BIG PUPILS


Ni som är lite insatta vet att en kameras bländare fungerar som ögats pupill. Min pupill är konstig och är anledningen till att jag ser så dåligt. (Fick jag reda på för någon månad sedan efter att ha varit "halvblind" i 5 år). Medan eran pupill är som bländare 25 så är min någonstans emellan 10 och 1,8. Mina pupiller släpper in för mycket ljus så jag ser alla ljus och lampor med mycket mer "sudd" runt. Det är jäääävligt jobbigt, speciellt när det är mörkt. Sätter jag en pappersbit med ett pyttelitet hål i mitten framför mina pupiller så ser jag helt skarpt, alltså som jag borde se. Nu ser jag, minst sagt, dåligt. Kommer få se dåligt i hela mitt liv eller fixa glajjor som är täckta med ett hål i mitten. Wuäh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0