MISÄR I MÖRKRET, HJÄRTAT BULTAR MOT FÖNSTRET

Han var min hjälte 2010. Snooks splittrande lämnade ett stort tomrum i svenska hiphopen, och mitt i sommaren, kom han, min egna solstråle. Egentligen så ville jag inte lyssna på Oskars låtar förrän Daniel också kommit ut med något nytt, jag har fått någon fix-idé om att Oskar är dålig. Sämre än Daniel. Kanske för att han kom ut med en platta som soloartist före Danne, som om han hade kommit över Snook fortare än Danne. Är nog mest arg på båda två för att mina barndomshjältar gick skilda vägar, och Oskar fick ta stryken. Dock så har jag alltid gillat Danne mer än Oskar, eller, ja. Båda två är ju genier som musik-Sverige tycker låter oförskämt lika varandra och menar att dem inte behövt splittrats eftersom dem båda gör lika musik. Fel. Jävla pessimister är vad ni är. Anyhow, det jag egentligen ville nå ut med det här inlägget var att jag har fet-glömt att påpeka hur fantastiskt bra hans konsert var. Bandet och D har en sådant energiskt uppträdande att man blir alldeles ställd när man ser dem. Älskade allt med hela jävla köret, ljussättningen, kören, bandets blåmålade naglar, svetten. Allt förutom publiken. Vilka jävla medgångare. Små flickor i 13års åldern som var längre än mig och trängde sig framför och skymde sikten med deras övergödda axlar, som egentligen inte har någon aning om vad det är för musik han skapar. Vart han kommer ifrån, vart hans musik är inspirerad ifrån. Tydligt exempel: Professor P och DJ Akilles kliver in och presenterar sig som Dannes warm up. Jag och A går bananas medan alla ointelligenta pissungar som lyssnat på Lilla Lady och Dum av Dig 11 gånger på Spotify bara stod och glodde på de som om de vore apor på Skansen. Efter 20 minuters fröjd för öronen så börjar DE PLÖTSLIGT BUA, MAN BA HALLÅ?! Ska ni åka ut med Snoopy-trosorna före eller? Knuffade till ett fetto bredvid mig som buade högst av alla, gav henne mördarblicken och hon var ute ur lokalen på fem röda. När Big D kom in på scenen efter 3 timmars köande, knuffande och stånkande så fick hela publiken dårpippi och jag och en till flicka i min ålder som också var 156 minus, blev mosade och ihjällökade på samma gång. Jävulskt varm och så men vafan, Danne lökade mer än alla oss tillsammans. Spelningen var som hämtad direkt från Kenya. Ser fram emot Våren och Sommaren med Danne. 2011 är ditt hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0