HETT ÄMNE!

Nån undrade vad det är jag har på min vägg, fan vad kul att du frågade haha! Hett samtalsämne i min&mina vänners kretsar!
Gammal text som jag skrev för ungefär 1 år sedan, då jag fortfarande hade humor(eller?) och var rutten.

"godkväll.
är på flumhumör, så jag tänkte berätta om min vägg.
Japp, DU hörde precis rätt, min vägg.
Tar det från början.
Det var hösten 2005(eventuellt 2006), vi hade flyttat in i våran tvåplans villa i Storvreta under sommaren.
Jag hade tröttnat på min vita tapet med "pluppar" på som man kunde pilla på så gick tapeten sönder, jag och Emmpi sysselsatte oss mer än gärna vid den aktiviteten på dagarna.
Jag och mamma hade börjat diskutera om att göra om mitt rum och jag hade en perfekt bild i huvudet hur jag ville att det skulle se ut, hawaiifototapet och lite sånt klatschigt. Väldigt fränt om jag får säga det själv.
Var ute på jakt i ungefär 2 veckor efter den perfekta tapeten men hittade inget..
När både jag, mamma&thomas hade förlorat den lilla gnutta hopp som fanns kvar i våra kroppar, så ser vi den.
Fotot på en fototapet, som jag bara sneglade lite på, för den drog inte direkt till min uppmärksamhet, men min mors uppmärksamhet drog dessvärre till denna.
Vi gick fram till "tapetpärmen" och började bläddra, tiotals men fototapeter i illusteringar av tjejer som dansade, tjejer som solade och tjejer som i mitt fall, pratade i mobiltelefonen.
Jag fastande mest för en tapet där flickorna dansade under en discokula, den tycke jag vär fräsig.
Men så hittade mamma flickan som pratade i mobiltelefonen, och det tyckte den var fräsigast.
Hon tvingade mig nästan att välja denna eftesom vi var helt slutkörda och hade gett upp allt hopp om att hitta min hawaiitapet.
Så vi köpte den, och där sitter den nu, 4(3) år senare, på min vägg och förstör större delen av mysfaktorn i mitt rum. Inte för att mitt rum har någon större mysfaktor men ändå.
Och det räckte inte med att jag skulle ha en brud på en hel vägg, utan jag skulle ha ljusgula väggar runtomkring också som matchade henne. Så mitt rum fick en makeover. Jag var osäker, på om det var fint eller helt jävla musfult. Men bestämde mig för att ge det en chans.
Men sedan tröttnade jag på det gula, så målade vi om de andra väggarna till brunt och lät tjejen vara.
Och nu sitter hon där, i världens fulaste färgmatchning, ruttna bananer, och stirrar på mig varje kväll.
Ska fan måla om den någongång när jag får tid, till en fräsig blondin i sina bästa år , för denna damen har sett sina bästa år för ungefär 4 årtionden sedan.

Så mamma, ännu en gång, har du orsakat en stor del utav mitt liv. Och om jag ändå ska klaga, så kunde du ju gett mig liiiiite längre ben?!
Jaja, det var den saken, men mamma, passa dig!"
Såhär ser hon ut, förut kunde jag inte sova för den är vänd mot min säng. Kollade på mig varje natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0