ROLEMODEL

PH: Jag, Farbror Kenneth, pappa, Patte och mongo i Kittelfjäll i vintras.
Jag låg som alla andra kvällar klockan 6 i min säng med datorn vilandes på magen, lyssnandes på någon hjärntwistande låt. Plötsligt hör jag hur ytterdörren rycks upp och ett välbekant "HALLÅÅÅÅÅÅÅ" på grov norrländska vrålas från hallen. Min älskade farbror. Min förebild så långt jag kan minnas, sedan han var barnvakt åt mig och Jenny när vi var små då han sprutade chokladsås på våra köttbullar och makaroner, sedan han var med i en dokusåpa på Kanal 5 för herrans många år sedan och tröck ut sitt "håriga cykelställ" i ett taxifönster för svenska folket, sedan han lärde oss att sjunga "Puss och kram, cykelram, Heja Farbror Kenneth!". Bjöd honom på lite chickenbits med ris och kaffe, pratade massa minnen och kommande events. Fick även nya idéer och inspiration, dock så stannade han bara i 3 timmar och är nu påväg till Götet. Nästa gång blir på Linas student, då får jag träffa hela släkten från Norrland.
pz&♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0