LULE







Hej. Idag gick jag upp väldigt tidigt, 05:30 för att vara exakt, och gjorde mig en liten frukost och cyklade iväg till Upptåget. Planet till Luleå gick 08:15. Väl framme så möttes jag och Martin av en isande vind och en taxichaufför som snackade grov norrländska med en touch av turkiska = Pinsamma situationer där han försökte småprata lite men jag inte fattade ett sket. Huvudpersonen däremot var en mycket ståtlig norrlänning som jag är van att se dem, en man av heder helt enkelt. Påminde lite om min döda Farfar som jag inte ens hann träffa. Kände mig genast som hemma och längtade liiiite lite till jul då vi åker upp till Östersund eller Åsele och träffar Norra Släkten. Solen gick upp någon gång vid 9-tiden där och gick ned strax innan kl 14:00. Bjussar på några trötta bilder på mig. PZ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0