22/7 2011

Nu äntligen var det gjort. Vet inte om jag talar om uppladdningen som jag befarat i nån veckas tid nu eller själva giftemålet som har dröjts några år för länge. Om jag inte minns fel (vilket jag typ ALLTID gör när det gäller datum/tid) så förlovade de sig här på ön 2007 i November. Minns att jag som yngre alltid föreställde mig ett sagobröllop där jag fick ha värsta klänningen och vara ringbärare m.m. Men ska jag vara ärlig så var nog det här oslagbart. Enkelt, på våran älsklingsplats i världen (Ulli hade nog föredragit Thailand mer) och med dem närmsta till hands så blev alltså min pappa och min låtsasmamma äntligen man och hustru. Även fast första grälet bara kom efter en kvart (långlånglång historia) så vet jag att det är såhär det ska vara och att de är lyckliga tillsammans. Angående maten så kan jag säga att jag inte njutit så mycket av en måltid som jag gjorde då, trerätters med lammytterfilé och man fick välja vilken efterrätt man ville. Var oerhört sugen på mörk choklad så beställde in tre tryfflar vilka det var likör i. Gjorde inte så mycket eftersom jag redan var lite smått beskänkt redan innan maten kommit in. På filmen så sjunger min låtsas storesyster Patricia, efter att hon varken sjungit sedan sin skolavslutning i 9:an och vi inte hört henne sedan dess så fick nog alla århundradets chock när hon öppnade munnen och sjöng så vi "alla" 10st (prellen och orgeltanten inräknade) i kyrkan fällde några tårar. Vackert konstaterade jag tillslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0